Jubileumboek 't Beest - Eugène de Kok

Journalist Eugène de Kok legt momenteel de laatste hand aan het 'Beestboek', dat ter gelegenheid van de 35-jarige verjaardag van Podium 't Beest verschijnt. Hij was in de studiezaal van het Gemeentearchief om de raadsnotulen van 2007 en 2009 te raadplegen.

Jongere raadsnotulen zijn via de website van de gemeente in te zien, maar voor oudere jaren moet je (nog) bij het Archief zijn.

Eugène de Kok in de studiezaal

De boeken waarin de raadsstukken vastgelegd zijn.

Fusie

In de periode 2007 tot 2009 speelde een fusietraject van Podium 't Beest met Theater de Mythe.

Stapel van boeken raadsnotulen

De agenda van een raadsvergadering in 2007 waarin een kredietvoorstel voor het fusietraject geagendeerd is. Agendapunt 12.

In 2007 werd de fusie uitgesteld. Eugène wilde weten wat er toen in de gemeenteraad precies over gezegd is. In 2009 werd het traject opnieuw in gang gezet.

Uiteindelijk is de fusie overigens teruggedraaid, de beslissing daarover werd een paar jaar geleden genomen.

Boeken

Het jubileumboek is het tweede boek van Eugène de Kok, die tevens redacteur van de Internetbode is. Eerder schreef hij Alles voor het liedje, over de succesvolle Goese band Racoon.

detailopname van de agenda in de raadsnotulen

Op 31 oktober komt het nieuwe boek uit, met de titel Er zit een ziel in. 35 jaar Podium 't Beest.

Boek "Racoon: alles voor het liedje"

Proefpagina uit het te verschijnen jubileumboek, met een foto van een andere succesvolle Goese band, Gorefest.

De uitgave is in samenwerking met 't Paard van Troje.

Dit interview is afgenomen in 2015.

Foto van beeldscherm