Over ons

Het Gemeentearchief van Goes bewaart de oude archieven van de gemeente Goes en de voormalige gemeenten Kloetinge, Kattendijke (waaronder Wilhelminadorp), ’s-Heer Arendskerke (waaronder ’s-Heer Hendrikskinderen en Wissekerke) en Wolphaartsdijk (waaronder Oud-Sabbinge).

De oudste stukken in onze collectie dateren van 1449. Het zijn niet alleen gemeentelijke archieven die deel uitmaken van onze collectie. Wij beheren ook kerkelijke archieven, archieven van verenigingen, bedrijven, politieke partijen, families en personen.

Om archiefstukken te bekijken kunt u plaatsnemen in onze studiezaal. In de studiezaal kunt u ook gebruik maken van boeken uit onze bibliotheek; deze worden echter niet uitgeleend. Het raadplegen van archiefstukken is gratis. Een aantal zaken is digitaal te raadplegen op deze website: o.a. bevolkingsregisters, akten van de burgerlijke stand, foto’s, kaarten en prenten.

Kost de vraag ons niet al te veel tijd, dan brengen wij geen kosten in rekening. Stelt u een zeer complexe vraag, dan brengen wij kosten in rekening per gewerkt kwartier. Zie ook Studiezaal en Tarieven.

Over ons

Voor vragen over archiefonderzoek of de geschiedenis van de gemeente Goes kunt u mailen naar: gemeentearchief@goes.nl