Start cursus Oud schrift februari 2023

Op 7 februari 2023 start de cursus Oud schrift van Gemeentearchief Goes. De cursus bestaat uit 10 lessen die zullen worden gegeven op de dinsdagmiddag van 15:00 tot 17:00 uur door archivaris Frank de Klerk.

Kunt u de tekst ontcijferen?

Vanaf 7 februari 2023 begint de cursus Oud schrift van Gemeentearchief Goes. De cursus bestaat uit 10 lessen die zullen worden gegeven op de dinsdagmiddag van 15:00 tot 17:00 uur door archivaris Frank de Klerk. Tijdens deze cursus ontcijfert u handgeschreven teksten uit de 17e en 18e eeuw. U leert onder andere hoe u verschillende lettertypen leest en waar de teksten over gaan.

De cursus vindt plaats in de studiezaal van het gemeentearchief. Deze is te vinden in het stadskantoor aan de M.A. de Ruijterlaan 2. De cursus kost €120. Er is plek voor 18 cursisten.

Interesse?

Stuur een e-mail naar gemeentearchief@goes.nl onder vermelding van “Cursus Oud Schrift”.

Al bekend met het lezen van Oud Schrift? Bij genoeg interesse zal er later in het jaar een cursus voor gevorderden worden opgezet. Houd de website van Gemeentearchief Goes in de gaten om op de hoogte te blijven.

Voorbeeld oud schrift
Reglement van het weeshuis uit 1628